Ταξίδι στη χώρα της ατιμωρησίας

Ονειρεύομαι ταξίδια.
Ονειρικά ταξίδια.
Ταξίδια σε μια χώρα που επικρατεί το χάος.
Σε μια χώρα που επικρατεί ο νόμος του ισχυρού.
Σε μια χώρα που ο σεβασμός για τον συνάνθρωπο είναι ανέκδοτο.
Ονειρεύομαι ένα ταξίδι στη χώρα της ατιμωρησίας και μετά ξυπνάω.
Και κλαίω που αντί να πάω ένα ταξίδι σε αυτή τη χώρα και μετά να την ξεχάσω, γεννήθηκα σε αυτή και πρέπει να την ανέχομαι και να με ανέχεται.

Ένας ηλίθιος αστυνομικός βάζει δύο παιδιά (δεν έχει σημασία από πού είναι απολίτιστοι ηλίθιοι) να χτυπηθούν μεταξύ τους για να γελάσει με τους φίλους του και να τιμήσει το γαλόνι που φοράει. Το θέμα δεν είναι τι σκέφτεται τώρα που βγήκαν όλα στη φόρα. Το θέμα δεν είναι να το μετανιώνει τώρα που οδηγείται στον εισαγγελέα. Σημασία έχει ότι δεν μετανιώνει την πράξη του τη στιγμή που τη διαπράττει. Σημασία έχει που θεώρησε τον εαυτό του ικανό και άξιο να βασανίσει τα δύο παιδιά.

Ένας ηλίθιος φίλαθλος πετάει μια κροτίδα στους σεκιουριτάδες που τον κρατάνε από το να πάει στη διπλανή εξέδρα. Δεν του φτάνει που έχει κροτίδα. Δεν του φτάνει που την πετάει. Θέλει να την πετάξει σε έναν άνθρωπο. Θέλει να τραυματίσει. Θέλει να πονέσει κάποιον. Ο σεκιουριτάς που κάνει τη δουλειά του χάνει δύο δάχτυλα και μαζί την ευκαιρία να δουλέψει. Σημασία δεν έχει η αποζημίωση που ποτέ δεν θα πάρει. Σημασία έχει ότι εκείνο το κωλοπαίδι θεώρησε τον εαυτό του ικανό και άξιο να πετάξει μια κροτίδα για να βλάψει έναν άνθρωπο.

Ένας ηλίθιος (πρώην, νυν, δεν έχει σημασία) αστυνομικός και ιδιοκτήτης βενζινάδικου αρνείται να φουλάρει το ντεπόζιτο ενός πελάτη γιατί θεωρεί ότι ο πελάτης δεν έχει αρκετά λεφτά για να τον πληρώσει και δημιουργείται ολόκληρη σύρραξη η οποία παραλίγο να έχει θύματα. Από την εμφάνιση δηλαδή κατάλαβε ότι ο άλλος δεν έχει λεφτά. Δεν ήξερα να φοράω κουστούμι για να πηγαίνω στο βενζινάδικο. Σημασία δεν έχει ούτε η πιστολιά στον αέρα, ούτε το ξύλο που έπεσε, ούτε το ότι το έπαιξε μάγκας ο πρατηριούχος χάρη στο γαλόνι του αστυνομικού. Σημασία έχει ότι θεώρησε τον εαυτό του ικανό και άξιο να κρίνει έναν άνθρωπο από την εμφάνιση και να τραβάει όπλο στα καλά του καθουμένου.
(by the way, αυτός ο μαλάκας ο καθήμενος ποιος είναι; Έλα μαλακία, επιστρέφω στο σοβαρό μου)

Ένας ηλίθιος δεν ξέρω και ‘γω τι πετάει μολότοφ και καταστρέφει μια συναυλία. 3000 άνθρωποι αναγκάζονται να πηδήξουν κάγκελα και να περπατήσουν ανάμεσα σε αυτοκίνητα που καίγονται επειδή ένας ηλίθιος αποφάσισε να βγάλει το άχτι του και να κάνει πλιάτσικο τα ποτά του μήνα σε μια συναυλία. Το θέμα δεν είναι ότι ο καθένας που πήγε στη συναυλία δεν είδε αυτό για το οποίο πλήρωσε. Σημασία δεν έχει ότι μπορεί κάποιος να τραυματίστηκε και ότι καταστράφηκαν μερικά αμάξια. Σημασία δεν έχει ότι αυτοί οι μουσικοί δεν θα ξαναπατήσουν το πόδι τους στο μπουρδέλο μας. Σημασία έχει ότι ο καθένας από εκείνους τους 300 ηλίθιους θεώρησε τον εαυτό του ικανό και άξιο να βάλει μερικές μολότοφ στην τσάντα και να πάει να τις πετάξει.

Χωρίς φόβο.
Χωρίς τύψεις.

Όταν το σπίτι σου και το σχολείο σου σε μαθαίνει να κάνεις μαλακίες, να ζητάς συγνώμη (όταν σε πιάνουν και μόνο) και να τελειώνει εκεί το θέμα, ποιος θα σου μάθει να είσαι άνθρωπος. Η ατιμωρησία έχει μολύνει αυτή τη χώρα. Κάθε μαλακία έχει πολλές πιθανότητες να πετύχει χωρίς να σε πιάσουν. Το θέμα όμως είναι ότι και να σε πιάσουν, ξέρεις ότι μπορεί και να την σκαπουλάρεις. Να την σκαπουλάρεις όπως ο καθένας που πετάει μια μολότοφ και καίει μια τράπεζα, όπως ο καθένας που πετάει μια φωτοβολίδα με όπλο και χτυπάει κόσμο, όπως ο κάθε αστυνομικός που εκμεταλλεύεται το γαλόνι του.

Εξ’ ορισμού, στη χώρα της ατιμωρησίας τίποτα δεν τιμωρείται.
Ούτε καν η ίδια η ατιμωρησία.

Advertisements

10 Responses to Ταξίδι στη χώρα της ατιμωρησίας

  1. Ο/Η UnstableGreek λέει:

    Ποιος μάγκας θα μας πει πως θα ΤΙΜΩΡΗΘΕΙ η ατιμωρισία ? Ε? ε??

    Τοποθετήσεις, όχι θεωρίες και πράσινα κόκκινα κιτρινα μλπέ…

    @Νεοφυτος: ενδιαφέρον και δυνατό!

  2. Ο/Η Sishoy λέει:

    Δεν αντιλέγω πως αυτή η χώρα μεγαλώνει τα παιδιά της λάθος, καλλιεργεί σκατά στις συνειδήσεις, δίνει δικαιώματα εξαγοράσιμα και φθηνά στον κάθε έναν που έχει έναν τίτλο. Όμως όλα αυτά, σε μια χώρα που υπάρχουν έστω και 150 φωνές δυνατές, δεν μένουν ποτέ άκριτα. Αυτό από μόνο του δεν είναι ένα κάποιο πρώτο βήμα; Ρωτώ γιατί νομίζω πως η αλλαγή και η τιμωρία χρειάζεται πρώτα απ’ όλα στέρεη ιδεολογία.

    -Ποιος ονόμασε την χώρα αυτή ως αυτήν της ατιμωρησίας; Μην ξεχνάς πως οι λανθασμένοι ορισμοί οδηγούν σε λανθασμένα συμπεράσματα. Και το λέω αυτό, γιατί αν ο καθένας αρχίσει να μοιράζει άλλοθι λόγω ορισμών, ζήτω που καήκαμε.-

    (μου αρέσει πολύ ο τρόπος που γράφεις)

  3. Ο/Η martina λέει:

    «Quis custodiet ipsos custodes?»(ποιός θα μας φυλάξει από τους φύλακες?)

    Πιστεύεις πως αν επικρατούσε η δικαιοσύνη ο κόσμος μας θα γινόταν καλύτερος? γιατί εγώ πιστεύω πως αν υπάρχει ένας τρόπος να γίνει καλύτερος , αυτός θα ήταν αν περιοριζόταν η εξουσία…

    (υ.γ. αναφέρομαι στο παράδειγμα 1 και 3., τα 2 και 4 ασχολούνται με κάτι άλλο).

  4. Ο/Η neofitos λέει:

    #unstable greek: thanx… κι απ’ ότι βλέπω μερικοί απάντησαν στην πρόκληση.

    #sishoy: σίγουρα είναι ένα βήμα και κάθε ομάδα, κοινότητα ή κοινωνία ανθρώπων που άλλαξε κάτι ξεκίνησε από πολύ λιγότερα από 150 άτομα. Τον ορισμό εγώ τον δίνω, χωρίς να τον θεωρώ δεδομένο. Το βάζω απλά σαν υπόθεση για να καταλήξω σε κάποιο συμπέρασμα. Γι’ αυτό είστε κι εσείς εδώ για να διαφωνείτε *(ή και αν συμφωνείτε βέβαια) με τους ορισμούς που διατυπώνω.

    #martina: ο φύλακας του φύλακα μάλλον. Γι’ αυτό οι ναζί έβαζαν δύο δύο τους προϊσταμένους τους και όχι έναν. Για να ελέγχει και να φοβάται ο ένας φύλακας τον άλλο. Δεν είμαι σίγουρος για το άλλο που λες. Είναι δύσκολο να διαλέξεις, τη στιγμή που η ιστορία έχει δείξει ότι και η μείωση της εξουσίας μπορεί να οδηγήσει σε θλιβερές για τη δημοκρατία (όπως κι αν την εννοεί κανείς) καταστάσεις. όσον αφορά τη δικαιοσύνη, θα με ενδιέφερε να της δίναμε μια ευκαιρία αλλά πολύ φοβάμαι ότι αν δεν μπορεί να επιβληθεί στις συνειδήσεις των ανθρώπων μέσω ενός κοινωνικού συμβολαίου, το να επιβληθεί αποκλειστικά και μόνο με καταστολή είναι εξαιρετικά επικίνδυνο.

  5. Ο/Η martina λέει:

    Ο περιορισμός της εξουσίας ποτέ δεν έβλαψε κανέναν…για αυτό και στην κατ’ όνομα δημοκρατία οι εξουσίες -θεωρητικά – έχουν διαχωριστεί…

    Ακόμα και η δικαιοσύνη ακριβώς επειδή ασκείται από ανθρώπους – ευάλωτους σε έξωθεν/έσωθεν επιρροές – έχει ανάγκη αυτοπεριορισμού..

    Ωραίες οι έννοιες αλλά όταν ασκούνται από ανθρώπους μην περιμένεις το αδιάβλητο…
    ας αφήσουμε στην άκρη τα πάσης φύσεως συμβόλαια γιατί αυτός που θα αρνηθεί το γνήσιο της υπογραφής του θα το κάνει είτε με είτε χωρίς συμβόλαιο…και η εποχή της συμφωνίας κυρίων έχει παρέλθει…πλέον χρειάζεσαι 10 νοματαίους για να διαβάσεις τα ψιλά γράμματα…

    Αυτό που πρέπει να επιβληθεί στις συνειδήσεις είναι ο αυτοπεριορισμός…τότε θα μπορέσουμε να δώσουμε μιά ευκαιρία και στην πολύπαθη δικαιοσύνη…

  6. Ο/Η neofitos λέει:

    #martina: εξαρτάται για πόσο περιορισμό μιλάμε. συμφωνώ ότι ο κάθε άνθρωπος πρέπει να είναι πυλωρός του εαυτού του και να αποτυπώσει στη συνείδησή του τις αξίες με τις οποίες θέλει να πορευτεί. Πάντα μου άρεσε η αοριστία που περιβάλλει ένα κοινωνικό συμβόλαιο.

  7. Ο/Η martina λέει:

    («πυλωρός»…πολύ μου άρεσε αυτό..εύγε!!)
    ωραία λέξη η α-ορίστια…λέξη α-βαρής και α-δέσμευτη….τα δύσκολα αρχίζουνε όταν αρχίζεις να αφαιρείς τα «α» με όλο το στερητικό τους νόημα …

  8. Ο/Η neofitos λέει:

    #martina: το πήγαμε στη γλωσσολογία βλέπω και δεν μπορώ να τη βγω σε κάποια που τόλμησε να postαρει ολόκληρο λεξικό εννοιών. ο πυλωρός προέρχεται από τις σπουδές στο τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Καποδιστριακού. κάτι έκανε κι αυτό το ρημάδι το πανεπιστήμιο.

  9. Ο/Η martina λέει:

    χεχε…είδες «θράσος» που έχω….αλλά μήπως το δυνατό μας σημείο δεν είναι ταυτόχρονα και το αδύνατο….?

    ..και που να δείς τι έχει να σου κάνει το άλλο «πανεπιστήμιο»…

  10. Ο/Η neofitos λέει:

    #martina: ασφαλώς. στο δυνατό σημείο νοιώθεις την ευθύνη να ανταπεξέλθεις στη «δυνατή» σου γνώση και πολλές φορές αποτυγχάνεις.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: