Για όλα φταίει η Ακρόπολη

Κλάμα και οδυρμός στην πρωτεύουσα.
Ακόμα και οι πέτρες κλαίνε για την νέα εθνική αποτυχία.
Οι οπαδοί κρεμάνε τα κασκόλ με την Ακρόπολη στον τοίχο.
Ο κόσμος μαζεύεται στις πλατείες και τα καφενεία για να δει τι θ’ απογίνει.
Η σημερινή κηρύσσεται επίσημη ημέρα πένθους για τον Ελληνικό πολιτισμό.
Ο αγώνας που έδωσε ο κόσμος ήταν σκληρός αλλά άκαρπος. Στο 90’ πετάχτηκε το Μάτσου Πίτσου και με κοντινή προβολή έδωσε το προβάδισμα στο Περού έναντι της φτωχής πλην τίμιας Ελλάδας.
Το γκανιάν δεν πήγε καλά.
Δεν φταίει όμως αυτό.
Εμείς φταίμε.
Όχι που δεν πήγε καλά.
Που τα περιμένουμε όλα από εκείνο.

Σε αυτή τη χώρα μας αρέσει να στηριζόμαστε σε μονάδες και όχι ομάδες.
Πολλές φορές όχι επειδή αυτές οι μονάδες διαπρέπουν από μόνες τους αλλά επειδή δεν έχουμε ομάδα.
Είναι όπως περιμένει ο οπαδός να μπει ο παικταράς αλλαγή και να τα κάνει όλα πουτάνα, να πετάξει 3 γκολάκια και να καθαρίσει το παιχνίδι. Αν όμως δεν το κάνει είναι κατάπτυστος και αποδιοπομπαίος, μέχρι τουλάχιστον την επόμενη στιγμή που θα το κάνει.
Άκουγα μια θείτσα να σχολιάζει τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας για τα 7 νέα θαύματα του κόσμου. Μόνο για το Κολοσσαίο κάτι είχε ακούσει από μια ξαδέρφη της που έχει ταξιδέψει πολύ στη ζωή της. Ρώμη και Παρίσι έχει πάει. Από τα υπόλοιπα 6 νικητήρια θαύματα δεν ήξερε κανένα. Αλλά παρ’ όλα αυτά της φάνηκε περίεργο που η Ακρόπολη έμεινε εκτός.
Έτσι είναι όμως. Τα φορτώνουμε όλα στην Ακρόπολη και δη στον Παρθενώνα. Όταν κάποιος στην Ελλάδα μιλάει για Ακρόπολη εννοεί τον Παρθενώνα. Σε συζητήσεις στο εξωτερικό είναι ο καλύτερος πρεσβευτής μας. Το ισχυρό μας όπλο που το βγάζουμε πάντα μπροστά λες και το έχουμε στην αυλή του σπιτιού μας.
«Γουι χεβ δι ακροπολις ιν αθενς. Εξελεντ, εξελεντ».
Και τι άλλο έχετε η επόμενη ερώτηση;
Καμία απάντηση. Σιωπή στην αίθουσα. Με μια γρήγορη ανασκόπηση ίσως ακουστούν κάτι λίγα για Δελφούς, κάτι αστέρια κάπου εκεί ψηλά και κάποια Αγιά Σοφιά που ναι μεν δεν είναι στα όρια του Ελλαδικού κράτους αλλά είναι δική μας.
Επόμενη ερώτηση.
Κι αυτή η Ακρόπολη πως προέκυψε; Πότε; Από ποιον;
«Α αυτό το ξέρω» σου λέει η άλλη. «Από τον Περικλή. Βέβαια. Αυτό είναι. Το χρυσό αιώνα του Περικλή έγινε».
Δηλαδή ποιον αιώνα ακριβώς;
Σιωπή και πάλι στην αίθουσα.
Πότε πήγατε τελευταία φορά στην Ακρόπολη;
«Αχ βρε αγόρι μου τώρα, που ν’ ανεβαίνω με τέτοια ζέστη, είμαι και μεγάλη γυναίκα». Την βλέπω όμως από την ταβέρνα στην Πλάκα που πάω και ξεσκίζω κάθε Παρασκευή βράδυ.
Στην Ελλάδα έχουμε τα κολλήματα και τα ατού μας. Αν δεν πετύχει η Ακρόπολη, το τζατζίκι και το συρτάκι καήκαμε.
«Μελίνα, μελίνα, ντοντ γιου νοου;» αναρωτιέται η γραία.
Όχι ρε φιλενάδα. Που να την ξέρει; Επειδή εμάς εδώ μας λένε ότι η Ελλάδα είναι ξακουστή και φοβερή και ότι όλοι μας προσκυνάνε, πάει να πει ότι ισχύει κιόλας;

Οι πρόγονοί μας άφησαν ένα σπουδαίο έργο απ’ άκρη σ’ άκρη της Ελλάδας. Έργο για το οποίο οφείλουμε και να είμαστε εθνικά υπερήφανοι και να το διατηρούμε αναλλοίωτο στους αιώνες.
Αυτό όμως που κάνουμε λάθος είναι ότι εφησυχαζόμαστε με αυτά που έχουμε κερδίσει ήδη και δεν κυνηγάμε άλλα. Βολευόμαστε με την Ακρόπολη και τα τουριστάκια που μαζεύει και αδιαφορούμε για ό,τι έχει οικοδομηθεί στην μετά Χριστόν εποχή. Οι μεγαλύτερες πρωτεύουσες της Ευρώπης δεν έχουν ανάγκη έναν κράχτη όπως η Ακρόπολη για να έχουν τουρισμό. Στην περίφημη λίστα με τις υποψηφιότητες άλλωστε, από Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες ήταν μόνο η Αθήνα, η Ρώμη και το Παρίσι. Οι υπόλοιπες πρωτεύουσες δεν έχουν ανάγκη τον κράχτη γιατί έχουν μάθει να διατηρούν μνημεία και κτίρια αναλλοίωτα.
Όταν έδιωξαν τη μοναρχία διατήρησαν τα παλάτια και τα έκαναν μουσεία. Κι αυτοί δεν γουστάρουν τους μονάρχες που είχαν όπως κι εμείς άλλωστε αλλά δεν κατέστρεψαν τα ανάκτορα. Τα έκαναν μουσεία. Τα κτίρια του 19ου και του 20ου αιώνα με την ιδιόρρυθμη αρχιτεκτονική δεν τα γκρέμισαν για να κάνουν ξενοδοχεία. Τα αναπαλαίωσαν και τα έκαναν κυβερνητικά κτίρια.
Εμείς εδώ κρατιόμαστε με νύχια και δόντια από ένα κτίσμα που χτίστηκε πριν 2500 χρόνια. Εκεί ποντάρουμε όλα τα λεφτά μας, χωρίς να ρωτήσουμε την ίδια την Ακρόπολη αν αντέχει αυτή την πίεση.
Είμαι σίγουρος ότι αν είχε στόμα ο Παρθενώνας (ή έστω μια φωτεινή επιγραφή) θα έλεγε με μεγάλα γράμματα:
«Φτιαξ’ τε και τίποτα άλλο ρε άχρηστοι. Όλα από εμένα τα περιμένετε»

Advertisements

33 Responses to Για όλα φταίει η Ακρόπολη

  1. Ο/Η oceansofangels λέει:

    Από την άλλη όμως, τα άλλα κράτη δεν είχανε τουρκοκρατία για 400 χρόνια με αποτέλεσμα να αναπτυχθούνε σαν κοινωνίες (περνώντας μέσα από διαφωτισμό, βιομ. επανάσταση) και να φτάσουν να έχουν σήμερα ανεπτυγμένο καπιταλισμό σε παγκοσμιοποιημένη έκδοση. Εμείς μέσα σε ελάχιστα χρόνια χρειάζεται να παίξουμε σε αυτό το επίπεδο (το επιβάλλουν προφανέστατα οι διεθνείς συνθήκες) χωρίς να έχουμε φτάσει εκεί με ..φυσικό τρόπο. Ήτοι? Νεοέλληνες, καμμένες εκτάσεις, καταπατήσεις, απαράμιλλο (μεν, μη αξιοζήλευτο) επίπεδο διαφθοράς δε and the list goes on…
    Ουσιαστικά η Ελλάδα είναι σαν ένα μικρό παιδί που της έχουν δώσει ένα όπλο.. δεν ξέρει ακόμα να το χειρίζεται, προσπαθεί να μάθει και που και που.. αυτοπυροβολείται! 🙂

  2. Ο/Η holidaysinthesun λέει:

    παντως να καταγγειλω οτι προσπαθησα πολλες φορες να ψηφισω και η σελιδα που επιβεβαιωνε την ψηφο μου δεν ανοιγε!!αντε μην παρω τα καναλια.
    εμενα το ματσου πιτσου μαρεσε….

  3. Ο/Η martina λέει:

    (Κοίτα τι παθαίνω που δεν παρακολουθώ τηλεόραση…χάνω όλες τις εθνικές ..τραγωδίες !! Να’σαι καλά Νeofitos για την ενημέρωση ..)
    Anyway….το σχετικό voting μ αφήνει εντελώς αδιάφορη … ο πραγματικός πολιτισμός του ανθρώπου βρίσκεται στο όνομά του δηλ στην ανθρωπιά του και αυτή έχει πολλά ψωμιά ακόμα να φάει, αν θα το καταφέρει και ποτέ… (θα είχε ενδιαφέρον ένα voting απ-ανθρωπιάς…)

    Σημ: τα περισσότερα από τα – εν λόγω και μη – «θαύματα» χτίστηκαν – και εξακολουθούν ακόμα – στις πλάτες ιδρωκοπούντων (υπ)ανθρώπων – αναλώσιμο είδος ομού με τις πέτρες – στην ματαιοδοξία ευλογημένων εκ Θεού σωτήρων….

    oceanofangels: τα μεγαλύτερα εγκλήματα κατα της αισθητικής εν Ελλάδι έγιναν τα τελευταία 50 χρόνια οπότε αυτά περί τουρκοκρατίας τουλάχιστον εμένα δεν με πείθουν ..πιό πολύ προς άλλοθι μου φέρνουν…

    Νεοfitos: γι αυτό το «άχρηστοι»…. έχεις πιάσει το νόημα αν και 23!! 🙂

  4. Ο/Η Rigelian λέει:

    1. Ας μην τα ρίχνουμε όλα στην «τουρκοκρατία» (Λάθος όρος, Οθωμανική Αυτοκρατορία είναι ο σωστός, πολυπολιτισμική, πολυγλωσσική, πολυθρησκευτική). Εμείς φταίμε, κανένας άλλος.

    2. Μου είχε έρθει πολλάκις το email να ψηφίσω την Ακρόπολη. ΔΕΝ ψήφισα και παρότρυνα και τους άλλους να κάνουν τι ίδιο. (Άλλωστε η Ακρόπολη δεν ανήκε ούτε στα 7 θαύματα του αρχαίου κόσμου)

    Τους έστελνα το ακόλουθο:

    Γιατί να συμμετάσχουμε και να δώσουμε αξία σε μια τέτοια, διαβλητή κατά κάθε έννοια, κατευθυνόμενη «ψηφοφορία»; Απο πότε μερικοί χρήστες internet απέκτησαν το δικαίωμα να καθορίζουν «τα σύγχρονα 7 θαύματα»;;;;;;;
    Και από πότε μπαίνει σε σύγκριση η Ακρόπολη;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

    ΜΗΝ ΨΗΦΙΖΕΤΕ!

    Ας μείνει απ’ έξω. Ένα από τα μέγιστα αριστουργήματα του ανθρώπινου πολιτισμού δεν έχει ανάγκη καμμιάς ψήφου. Ο Αρχαίος Ελληνικός Πολιτισμός δεν έχει ανάγκη να αποδείξει τίποτε, πολύ περισσότερο σε ανύπαρκτους πουθενίδηδες…

  5. Ο/Η oceansofangels λέει:

    Δεν είπα ότι σε πράγματα δεν φταίμε. Αλλά σκεφτείτε το εξής: Η καταναλώτική κοινωνία και το «προιόν» ως υπέρτατο αγαθό δεν «θεοποιήθηκαν» ουσιαστικά τα τελευταια 25 χρόνια (τα ακριβή χρονικά όρια δεν έχουν σημασία)??
    Αυτό το είδος της κοινωνίας είναι καθαρό παιδί του καπιταλισμού τον οποίο εφαρμόζουν τα ανεπτυγμένα δυτικά κράτη κι επειδή εμείς (για πολλούς λόγους άσχετους με το παρόν κείμενο) «αναγκαζόμαστε» να ακολουθήσουμε. Όμως, εμείς δεν είμαστε έτοιμοι σαν κοινωνία για ένα τέτοιο μοντέλο ανάπτυξης μιας και δεν φτάσαμε με φυσικό τρόπο σε αυτό. Αποτέλεσμα? Να βλέπεις υπερχρεωμένα νοικοκυρία, καταχρεωμένες πιστωτικές κτλ κτλ (μιας και οι ανθρωποι που καλούνται να ανταπεξέλθουν σε αυτό το μοντέλο ανάπτυξης ..δεν είναι οι ίδιοι εξελιγμένοι!)

  6. Ο/Η neofitos λέει:

    #holidaysinthesun: ΑΚΥΡΗ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ. ΑΙΣΧΟΣ. ΝΤΡΟΠΗ. αστο καλύτερα γιατί θα ξεκινήσει εθνική επανάσταση.

    #martina: κι εμένα με άφησε αδιάφορο μέχρι που είδα την αγωνία σε μερικά πρόσωπα γαι την έκβαση του αποτελέσματος. συμφωνώ για το σχόλιο για τα τελευταία 50 χρόνια όπως θα καταλάβεις και παρακάτω. thanx

    #rigelian: 1. σωστό. 2. εγώ ψήφισα αλλά για πλάκα. Ποιος αλήθεια θέσπισε το ποια είναι τα 7 θαύματα της αρχαιότητας; αλήθεια δεν ξέρω…

    #oceansofangels: για το πρώτο σχόλιο, δεν είναι σωστό να κατηγορούμε την τουρκοκρατία. Πριν την Τουρκοκρατία και τα 186 χρόνια μετά την επανάσταση τι κάναμε πέρα από το να γκρεμίζουμε και να ξαναχτίζουμε χειρότερα από τα υπάρχοντα κτίρια. Εδώ οι μεγάλες βομβαρδισμένες πρωτεύουσες και έχουν διατηρήσει τα κτίριά τους και τα μνημεία που αξίζουν συντήρησης. το δεύτερο σχόλιο δεν κατάλαβα που κολλάει αλλά θα το σχολιάσω. Τα απλά νοικοκυριά κανονικά δεν έχουν καμμία σχέση με τη δυνατότητα διατήρησης της πολιτιστικής κληρονομιάς. Αλλά είναι αυτά τα νοικοκυριά που κραύγαζαν για να μετατραπούν τα ανάκτορα και οι κήποι σε κυβερνητικά κτίρια (γιατί αν δεν έπεφτε το σπίτι του βασιλιά δεν θα είχαμε κοινοβουλευτική δημοκρατία) ή σε γιαπιά και οι ίδιοι που γκρεμίζουν τα νεοκλασικά για να χτίσουν πολυκατοικίες για να κονομήσουν. Έχεις ιδέα πόσα έσοδα έχουν χώρες όπως η Γερμανία και η Αυστρία από τον τουρισμό στα αναπαλαιωμένα ανάκτορα και τις εκθέσεις που διοργανώνονται σε αναπαλαιωμένα κτίρια; Κάθε τι είναι χρήσιμο σε αυτό τον τόπο αρκεί να ξέρεις να το εκμεταλλευτείς προς το όφελός σου και το όφελος του τόπου σου.

  7. Ο/Η Rigelian λέει:

    oceansofangels: Προφάσεις εν αμαρτίαις. Αν δανειζόμαστε και δεν μπορούμε να αποπληρώσουμε μετά, δεν φταίει ο καπιταλισμός, η δύση, οι κακοί αμερικάνοι, η «άτιμη κΕνωνία», η διαιτησία, και το φαινόμενο του θερμοκηπίου, αλλά το ηλίθιο κεφάλι μας και μόνο! Ας σταματήσουμε κάποτε να ρίχνουμε τις ευθύνες σε όλους τους άλλους εκτός από εμάς τους ίδιους.

  8. Ο/Η oceansofangels λέει:

    Δεν είπα ότι δεν φταίμε εμείς. Προφανέστατα και πολλές από τις άσχημες πτυχές της ελληνικής κοινωνίας οφείλονται στους Έλληνες των περασμένων γενεών και της σημερινής γενεάς και μόνο! Απλά εκφράζω και μία αποψη σαν συνείσφορα και όχι ότι είναι η κύρια αιτία.

    @neofitos: Στα 186 χρόνια που πέρασαν μην ξεχνάς ότι περάσαμε μέσα από δύο παγκόσμιους πολέμους (εκεί δεν φταίνε οι Έλληνες, ήταν παγκόσμιο θέμα), μία χούντα (δεν θέλω να υποστηρίξω κατ’ ευθείαν Αμερικάνικο δάκτυλο αν και πολύ το φοβάμαι, άρα πάλι δεν φταίνε — παρά ίσως μόνο εμμέσως — οι Έλληνες) και και έναν εμφύλιο (πάλι παγκόσμιο θέμα, μιας και την επικράτηση του δυτικού μοντέλου και του κομμούνισμου δεν την δημιουργήσαμε εμείς αλλά οι παγκόσμιες συνθήκες). Με λίγα λόγια σε αυτά τα 186 χρόνια έγιναν γεγονότα που καθόρισαν την πορεία μας ως χώρα αλλά για τα οποία δεν ευθυνόμαστε εμείς (ή αλλιως) δεν τα προκαλέσαμε εμείς. Και να μην ξεχνάμε ότι όσο καιρό εμείς προσπαθούσουμε να χτίσουμε (καν!!) ένα κράτος, όλοι οι άλλοι ανθούσανε και εξελλίσονταν με την Βιομ. Επανάσταση (1850+).
    Επίσης οι μεγάλες βομβαρδισμένες πόλεις, τα μνημεία τους (τα περισσότερα) φτιάχτηκαν μετά τον Μεσαίωνα και κατά την περίοδο του Διαφωτισμού. Ήτοι? Είναι

  9. Ο/Η Rigelian λέει:

    Παγκόμιους πολέμους πέρασαν όλοι.

    Για τον εμφύλιο, φταίμε ΜΟΝΟ εμείς. Οι Βρετανοί τα συμφέροντά τους, ΟΡΘΟΤΑΤΑ, υπερασπίστηκαν, Οφείλαμε ΕΜΕΙΣ να υπερασπιστούμε τα δικά μας.
    Η μη υπαγωγή μας στο ανατολικό μπλοκ ήταν απόφαση άλλων αλλά κι εμείς πιέσαμε όσο μπορούσαμε. Προφανώς, πολύ καλά κάναμε. Φανταστείτε ‘Λαϊκή Δημοκρατία της Ελλάδας’ !!!! Μπρρρρρρρρρ…….!

    Για τη χούντα φταίμε ΜΟΝΟ εμείς. Οι Αμερικανοί τα συμφέροντά τους, ΟΡΘΟΤΑΤΑ, υπερασπίστηκαν, Οφείλαμε ΕΜΕΙΣ να υπερασπιστούμε τα δικά μας.

  10. Ο/Η neofitos λέει:

    #oceansofangels: θες να μου πεις ότι οι κυβερνήσει σταματούν την πολιτισμική ανάπτυξη. Επι δικτατοριών, πολέμων και κακουχιών γεννήθηκαν τα σύγχρονα πολιτισμικά θαύματα. Η τέχνη βέβαια πέρασε σε άλλη μορφή, πιο ελαφριά από ογκώδη κτίρια και αρχιτεκτονικές. Τώρα όμως δεν έχουμε δημοκρατία που θα αποχαρακτηριστούν 2 αναπαλαιωμένα στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου ώστε να κατεδαφιστούν για να έχει καλύτερη θέα το νέο μουσείο της Ακρόπολης;(δυστυχώς δεν έχω κάποιο link, αν σε ενδιαφέρει μπορώ να σου στείλω την είδηση σε mail) Το πολίτευμα μας φταίει τώρα;

    #rigelian: εδώ θα συμφωνήσω απόλυτα (όσον αφορά το ότι φταίμε τουλάχιστον). εμείς φταίμε και για τα πολιτεύματα που ανεχτήκαμε και για την ανικανότητα στη διατήρηση και τον εμπλουτισμό της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και επομένως και του τουριστικού μας προϊόντος.

  11. Ο/Η Sishoy λέει:

    Πριν λίγες μέρες, γνώρισα μια ιταλίδα η οποία κατέχει μια υψηλή θέση σε έναν από τους μεγαλύτερους οίκους μόδας (αναφέρω το επάγγελμά της για να μην θεωρηθεί νεανίδα τουριστριούλα) και μου ζήτησε να της στείλω ένα mail με το οποίο να την παροτρύνω να γνωρίσει την σύγχρονη Ελλάδα. Που αξίζει να πάει, τι αξίζει να δει κτλ κτλ. Έρχεται τον Αύγουστο και ακόμα το σκέφτομαι γιατί δεν μπορώ και μόνη μου να ορίσω αυτήν την Ελλάδα που μου ζητάει.

    Αυτό που μου κάνει ιδιαίτερη δε εντύπωση είναι το γεγονός πως οι ξένοι γνωρίζουν τους θησαυρούς και των υπολοίπων πόλεων πλην της πρωτεύσουσας τους. Ανάθεμα ποιος Αθηναίος ξέρει τα αξιοθέατα της Μακεδονίας.

    (Το παρελθόν νομίζω αποτελεί μέγα άλλοθι για την προσπέραση του τρέχοντος παρόντος.)

  12. Ο/Η Rigelian λέει:

    Αλήθεια, ποιος ξέρει το ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟΤΑΤΟ Αρχαιολογικό Μουσείο της Πάρου; Στην Παροικιά, πίσω από εκείνη τη μεγάλη εκκλησία, μονίμως άδειο από επισκέπτες…

    Να πάει η Ιταλίδα στην Αετομηλίτσα, στο Καστελλόριζο, στους Αρκιούς, στο Κυπαρίσσι Λακωνίας, στο Συρράκο, στον Κοσμά, στην Άνω Σύρα, στη Μονεμβασια. Να ανέβει στα αετόμορφα ψηλά βουνά, να θαυμάσει τα πιο λευκά σπίτια στα νησιά και να πάει στη Σαντορίνη. Να περάσει τη Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου. Στο Δέλτα του Νέστου.

    Να αποτίσει φόρο τιμής στη Σαλαμίνα και στον Μαραθώνα, διότι αν είχαν περάσει οι Πέρσες τότε, η Ευρώπη θα ήταν τελείως διαφορετική, πολύ χειρότερη, σήμερα. Να πάει σε Δελφούς, Βεργίνα και Δωδώνη. Στον Όλυμπο.

    Φυσικά, πρώτα απ’ όλα, να ανέβει στην Ακρόπολη.

  13. Ο/Η Sishoy λέει:

    Rigelian, καλημέρα. Σε ευχαριστώ και σου βγάζω το καπέλο για τα αξιοθέατα της αρχαίας Ελλάδας. Από σύγχρονη όμως τι έχουμε;;; Νομίζω πως εκεί υπάρχει μεγάλο πρόβλημα.

  14. Ο/Η Rigelian λέει:

    Ποια Ευρωπαϊκή χώρα και τι σύγχρονο έχει να επιδείξει; Έγραψα για τη Γέφυρα. Θα συνεχίσω με την βαριά μας βιομηχανία, τον τουρισμό. Επιπλέον, αν θέλει, ας κάνει μια βόλτα στο πρώτο λιμάνι της χώρας με τον μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως. Έγραψα για μερικά διατηρητέα χωριά και οικισμούς, της σύγχρονης Ελλάδας επιτεύγματα είναι και αυτά.

  15. Ο/Η neofitos λέει:

    #sishoy: συμφωνώ με το σχόλιο περί σύγχρονης απουσίας. Αυτό εννοούσα στο κείμενο. Ότι στη ιστορία μας αρκεστήκαμε κυρίως στα επιτεύγματα του αρχαιοελληνικού πολιτισμού και όταν έχουμε να διαφημίσουμε κάπως την Ελλάδα, το μόνο που λέμε οι περισσότεροι είναι acropolis, tzatziki, greek islands. εγώ έκανα ένα tour σε κάτι ιταλούς πρόπερσι και δυσκολέυτηκα πολύ να βρω πράγματα να τους αρέσουν.

    #rigelian: πολύ ωραία η λίστα και αξιοθαύμαστη. οι τουρίστες όμως θέλουν κράχτες και όχι μικρά μικρά δείγματα (ακόμα κι αν αυτά είναι για μας εξαιρετικής πολιτιστικής σημασίας). Ένα όπλο έχουμε κι εμείς και έχουμε φορτώσει όλη την ευθύνη πάνω του. Αν μιλήσουμε εμείς για τη γέφυρα, τι να πουν Δανοί και Σουηδοί; Άσε που δεν το θεωρώ επίτευγμα αλλά υποχρέωση και διευκόλυνση.

  16. Ο/Η Sishoy λέει:

    Ας μην κολλάμε τόσο στα οικοδομήματα. Αξιοθέατο είναι και μια παράσταση, μια ζωγραφιά, ένα μπαράκι με κόσμο φευγάτο. Σκεφτείτε αν παίζει κάτι όμορφο και άξιο «θέας» ΕΛΛΗΝΙΚΟ και αν το βρείτε, γράψε μου. Και το συμπληρώνω αυτό γιατί προσωπικά ποτέ δεν εντυπωσιάστικα τόσο από το μπετόν όσο από την ζωντάνια μιας οποιασδήποτε δημιουργίας.

  17. Ο/Η Rigelian λέει:

    Μα και το μπετόν, δημιουργία είναι! Μην βάζουμε στεγανά. Τα αριστουργήματα του Le Corbusier εκθέτουν οι Ελβετοί, το BauHaus οι Γερμανοί, στην Ουτρέχτη το Schroder House του Gerrit Rietveld θεωρείται παγκόσμια κληρονομιά. Στα δικά μας: Θέατρο Λυκαβηττού, τα Ξενία ανά την Ελλάδα, το υπέροχο κτίριο Φιξ, στη Συγγρού, που το κατέστρεψαν οι απολίτιστοι, η αμερικανική πρεσβεία και μερικές εντυπωσιακές κατοικίες ανά την Αττική. Ζενέττος, Κωνσταντινίδης, Δοξιάδης, και άλλοι που δεν μου έρχονται στο μυαλό τώρα, σύγχρονη ωραία Ελλάδα.

    Πέρα από αυτά, sishoy, σου πρότεινα μέρη και πριν. Πόσες μέρες έχει στη διάθεσή της η Ιταλίδα, πόσο διάθεση έχει για ταξίδια σε θάλασσα και στεριά;

    Neofite, νομίζεις οι Δανοί και οι Σουηδοί δεν επαίρονται για τα τεχνολογικά τους επιτεύγματα; Άλλωστε οι Δανοί, τι άλλο έχουν να πούνε για τη σύγχρονη Δανία; Το Tivoli, το Δόγμα, και τους …Γλύξμπουργκ; Ήμαρτον, που λέει και ο Γεωργίου!

  18. Ο/Η neofitos λέει:

    #sishoy: θα το σκεφτώ και θα σου γράψω με mail. Έχω κάνει δυο ξεναγήσεις πέρσι και πρόπερσι.

    #rigelian: είναι δημιουργία αλλά από εκεί και πέρα είναι στο τι θεωρεί ο καθένας μας τέχνη και δημιούργημα άξιο παρατήρησης και διάδοσης. Φυσικά και επαίρονται αλλά αναγνωρίζουν ότι ο πολιτισμος του περιορίζεται σε αυτά και δεν κομπάζουν υπέρ του δέοντος όπως θεωρώ ότι κάνουν πολλοί Έλληνες που δνε έχουν πατήσει ποτέ το πόδι τους εκτός συνόρων.

  19. Ο/Η martina λέει:

    […επίσης εμείς φταίμε για την κατάντια μεγάλου μέρους του πληθυσμού παγκοσμίως αφού επάνω στην ανέχεια τους πατάει η δική μας καλοπέραση…
    (αφού μπήκαμε στην διαδικασία να δαχτυλοδείξουμε ας το κάνουμε προς όλες τις κατευθύνσεις..)]

    Αγαπητή sishoy, μου επιτρέπεις ένα μικρό «διορθωτικό» σχόλιο ..το με ποιο σκεπτικό ταξιδεύει κάποιος δεν είναι θέμα ούτε υψηλής θέσης στον επαγγελματικό του τομέα ούτε θέμα ηλικίας…είναι περισσότερο θέμα νοοτροπίας…

    Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει η ετυμολογία της λέξης «ταξίδι» καθώς αποτελεί υποκοριστικό της «τάξις» με την στρατιωτική σημασία όταν ακόμα η στρατιώτες κάλυπταν ποδαράτα μεγάλες αποστάσεις σε τυχόν εκστρατείες…. «πολυτέλεια» που σήμερα σπανίζει…

  20. Ο/Η Sishoy λέει:

    martina, καλησπέρα. Συμφωνώ πως το σκεπτικό με το οποίο ταξιδεύει κάποιος εξαρτάται από την νοοτροπία του. Θεωρώ όμως πως αυτή αναπόφευκτα -και σχεδόν αναγκαστικά- συνδέεται με τον τρόπο με τον οποίο έχει μεγαλώσει και τον τρόπο με τον οποίο ζει. Γι’αυτό και μόνο γιαυτό έκανα την διευκρίνιση περί επαγγέματος στο πρώτο μου σχόλιο.

    neofite, σε ευχαριστώ και αναμένω.

    rigelian, είναι πολύ αξιόλογα τα οικοδομήματα που προτείνεις και πράγματι αποτελούν αξιοθέατα. Μιλούσα όμως περισσότερα γενικά. Τόσο για τα σύγχρονα δημιουργήματα όσο και για τους σύγχρονους δημιουργούς. Για να μπορέσει μια πόλη, μια χώρα να σε μαγνητήσει θα πρέπει να διαθέτει πολλές πλευρές, μία μόνο δεν αρκεί. Το πρωί να σου δείχνει μεν τα κάστρα της, αλλά ταυτόχρονα το βράδυ να σου δείχνει τους ηθοποιούς της, τους μουσικούς της, τους χορευτές της, τους ζωγράφους της. Μπορεί οι Γάλλοι να έχουν την αψίδα, έχουν όμως και την Sylvie Guillem, μια μπαλαρίνα φανταστική (και όχι Ρωσίδα). Και όσο σπουδαία είναι για κάποιους η αψίδα, άλλο τόσο -και ακόμα περισσότερο- σπουδαία είναι για κάποιους άλλους η Sylvie.

  21. Ο/Η neofitos λέει:

    και αυτό το Σαββατοκύριακο όπως είδατε όλοι η Ακρόπολη έμεινε κλειστή λόγω συνδικαλιστικών αιτημάτων. λέει ο πρόεδρος των εποχιακών: «συγνώμη που φτάσαμε ως εδώ αλλά είχαμε δώσει τα αιτήματά μας στο Υπουργείο εδώ και 8 μήνες και δεν είχε γίνει κάτι ακόμα». Δεν κατάλαβα. Όποιος δηλαδή έχει κάποιο αίτημα πάει και το λέει στο αφεντικό του και απλά περιμένει να ικανοποιηθούν αλλιώς γαμάει ότι βρει μπροστά του. Στην τελική όταν υπέγραφαν τη σύμβαση γνώριζαν ότι θα είναι εποχιακοί και όχι μόνιμοι. Αλλά εδώ έχουμε μάθει να είμαστε κακομαθημένοι και να ζητάμε ότι γουστάρουμε και αν δεν ικανοποιηθούμε γαμάμε με μεγάλη χαλαρότητα τη ζωή των άλλων (ακόμα και των μοναδικών που φέρνουν χρήμα στην Ελλάδα τουριστών). Αν είναι έτσι να πάω κι εγω να ζητήσω άυξηση από το αφεντικό μου κι αν δεν μου τη δώσει αν του γαμήσω την επιχείρηση. γαμάτος θα είμαι, πολύ έξυπνος.

    #martina: μπορείς να δαχτυλοδείξεις όσο θέλεις σε αυτό το blog. Προς το πα΄ρον δεν παρακολουθείται lol.

  22. Ο/Η neofitos λέει:

    #sishoy: δεν σε πρόλαβα στο προηγούμενο μου comment. το έστειλες όσο έγραφα. θα σου στείλω εντός των ημερών. συμφωνώ σε γενικές γραμμές με όσα λες και στους άλλους 2. υπάρχουν πολλά πέρα από οικοδομήματα που προκαλούν θαυμασμό αλλά και τουρισμό ακόμα. Πολλές πόλεις τις κεντρικής Ευρώπης στηρίζονται σε μεγάλο μέρος στον πλούσιο τουρισμό που προσφέρουν οι όπερές τους και οι εκθέσεις τους. γιατί όχι κι εμείς;

  23. Ο/Η oceansofangels λέει:

    Εντελώς τυχαία διάβαζα σήμερα το τελευταίο τεύχος της Athens Voice και ανακάλυψα ένα αρκετά ενδιαφέρον άρθρο που έχει σχέση με τους σχολιασμούς νωρίτερα σε αυτό το post. Μπορείτε να το βρείτε και διαδικτυακά εδώ:

    http://www.athensvoice.gr/guest-voice/av,13333,T%CE%91_%CE%9C%CE%9F%CE%9D%CE%9F%CE%A0%CE%91%CE%A4%CE%99%CE%91_%CE%A4%CE%97%CE%A3_%CE%94%CE%A5%CE%A3%CE%A4%CE%9F%CE%A0%CE%99%CE%91%CE%A3.html

  24. Ο/Η martina λέει:

    sishoy : Ευχαριστώ για την αφορμή που μου δίνεις … (είναι να μην μου δώσουν την αφορμή εμένα ..:-) !!)

    Σχετικά με την νοοτροπία (= ο τρόπος δηλαδή που σκέφτεται κάποιος), συμφωνώ πως συνδέεται κατά ένα μεγάλο μέρος με αυτά που αναφέρεις ΑΛΛΑ κανείς δεν είναι δέσμιος μίας υφιστάμενης νοοτροπίας είτε αυτή προέρχεται από τον στενό κοινωνικό του περίγυρο είτε από το επαγγελματικό status .. ο οποιοσδήποτε μπορεί, εφόσον θέλει, να αναπτύξει τον δικό του τρόπο σκέψης και να διαχωρίσει την θέση του… πράγμα σύνηθες και πιστεύω πως καταλαβαίνεις τι εννοώ…

    Αντιλαμβάνομαι, ωστόσο, τι ήθελες να πεις με τις πληροφορίες που έδωσες σχετικά με το γενικότερο background της αγαπητής αν και άγνωστης Ιταλίδας και σαφώς, όπως θα κατάλαβες, πέρασες ένα στερεότυπο που έγινε απολύτως κατανοητό από τους υπόλοιπους αναγνώστες εξ ου και οι σχετικές πληροφορίες που έλαβες….

    (Αν θέλεις και την δική μου συμβουλή για το θέμα που σε απασχολεί ..πες της να τολμήσει να γνωρίσει όσο πιο πολλούς ανθρώπους μπορεί… αν είναι να θυμάται κάτι από το ταξίδι της θα είναι αυτό, κι αν είναι να ξαναέρθει…η ανάμνησή τους θα την φέρει πίσω..)

    Neofitos: ένα καλοκαίρι επισκέφτηκα την Επίδαυρο και το Μουσείο ήταν κλειστό για λόγο αδιευκρίνιστο.. είμαι σίγουρη πάντως πως δεν επρόκειτο για επίσημη αργία..

  25. Ο/Η Rigelian λέει:

    Shisoy, μην κολλήσει στους ανθρώπους. Να δει πολλά και να πάρει εμπειρίες. Οι Γάλλοι μπορεί να περηφανεύονται για μια μπαλαρίνα, αλλά κι εμείς έχουμε (για σύγχρονους μιλάω) Καζαντζάκη, Ελύτη, Σεφέρη, Θεοδωράκη, Χατζηδάκι, Καραθεωδορή, Νανόπουλο Δ., Δοξιάδη Κ., για να αναφέρω μερικούς μόνο.

  26. Ο/Η neofitos λέει:

    #oceansofangels: πολύ ωραίο το άρθρο. μ’ αρέσει όταν βάζετε link.

    #martina: κι εγώ όταν επισκέφτηκα τη Βεργίνα. Αντίστοιχη μαλακία έχω συναντήσει μόνο στο Μιλάνο, προσπαθώντας να δω το Μυστικό Δείπνο του Da Vinci

    #rigelian: και πως τους προβάλλουμε όλους αυτούς τους σπουδαίους;

  27. Ο/Η Rigelian λέει:

    Τρόποι προβολής πολλοί.
    Ο πρώτος και βασικότερος: Να τους μάθουμε εμείς οι ίδιοι και να καταλάβουμε τη σπουδαιότητά τους.

  28. Ο/Η neofitos λέει:

    #rigelian: αυτό λέω, τρόποι προβολής υπάρχουν αλλά δεν τους εφαρμόζουμε για να προωθήσουμε τον πολιτισμό μας.

  29. Ο/Η Sishoy λέει:

    martina, θα συμφωνήσω πως οι άνθρωποι είναι από μόνοι τους θησαυροί.

    rigelian, πολύ σπουδαίοι και φυσικά αξιοσέβαστοι όλοι αυτοί που αναφέρεις. Δεν είναι μεν αρχαίοι, αλλά είναι και σύγχρονοι- του καιρού αυτού που ζούμε-;; Οι μισοί είναι 50+ και οι άλλοι μισοί δεν ζουν πια. Σκέψου πως η σύγχρονη ελληνική κουλτούρα επικεντρώνεται και διαφημίζει το Nitro και το Super Paradise, διότι δεν έχει ίσως κάτι αντίστοιχης κλάσσης να προβάλλει. Και για μένα -όχι τόσο για την ιταλίδα-, αυτό είναι τουλάχιστον θλιβερό.

  30. Ο/Η Rigelian λέει:

    Ένα κομμάτι μόνο επικεντρώνεται εκεί. Δεν είναι ανάγκη να πας στο Super Paradise! (Υπάρχει και η Παράγκα δίπλα!!!!)

  31. Ο/Η Sishoy λέει:

    Rigelian, it’s still Mykonos!!!

  32. Ο/Η Rigelian λέει:

    Oh, yes, it is! 🙂

    Μήλος. Σέριφος. Αμοργός, Αστυπάλαια.

  33. Ο/Η neofitos λέει:

    είστε κατευθείαν για το voyager και οι δύο.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: