Ήρθε η μέρα σου πολιταρά μου

Να ρε πολίτη.
Να οι εκλογές που ήθελες για να δείξεις την πυγμή σου.
Μια ζωή γκρινιάζεις ότι η μόνη ώρα που σε υπολογίζουν είναι στις εκλογές.
Ε να.
Ήρθαν οι εκλογές.
Και τι θα κάνεις εσύ;
Θα σου πω εγώ για να μην σκέφτεσαι και πολύ και το κάψεις.
Μέχρι τις 16 θα βλέπεις κάθε βράδυ ειδήσεις, θα χαίρεσαι με τις μπηχτές που ρίχνει ο εκπρόσωπος του κόμματός σου και θα τσαντίζεσαι με τις μπηχτές των υπολοίπων.
Στις 16 θα πας να ψηφίσεις μαζί με τη μανούλα σου που θα την έχεις πάρει από το χέρι και θα της έχεις δώσει το φακελάκι σφραγισμένο και τριπλοσαλιωμένο και μετά θα πας για τυλιχτά στο Θανάση.
Μπράβο ρε μάγκα.
Τώρα θα σε υπολογίσουν.

Βαριέμαι και μόνο να ασχοληθώ.
Σε αυτή τη χώρα βαφτίζουμε κάποιον πολιτικό επειδή έγινε βλαχοδήμαρχος.
Σε αυτή τη χώρα απαρνιόμαστε τον όρο «ζώον πολιτικόν» γιατί προτιμάμε να λέμε ότι δεν έχουμε άλλη ισχύ πέρα από την ημέρα των εκλογών παρά να είμαστε ενεργοί πολίτες.
Σε αυτή τη χώρα γκρινιάζουμε για όλα, δεν αναλαμβάνουμε ευθύνη για τίποτα και όταν κάνει κάποιος κάτι στραβό πέφτουμε να τον φάμε γελώντας χαιρέκακα που εμείς τη γλυτώσαμε.

Για ποια πολιτική και ποιο εκλογικό ενδιαφέρον μιλάμε;
Για ένα κόμμα που έχει κερδίσει τις εκλογές χωρίς να ιδρώσει, χωρίς να πείσει και χωρίς να αφουγκραστεί τον ίδιο τον κόσμο που το στηρίζει;
Για ένα κόμμα που σωπάζει τα στελέχη του μη βγουν και πουν καμιά μαλακία και έσωσε την υπόθεση πυρκαγιές με χρήμα που δεν έχουμε;
Για ένα κόμμα που έχει έναν αρχηγό που έμεινε πολλά χρόνια στην εξουσία και ξέχασε να μάθει τι σημαίνει αντιπολίτευση;
Για ένα κόμμα που βγάζει τα μάτια του με τα ίδια του τα χέρια με γκάφες τύπου Φώφης (σε παλαιότερη συνέντευξή της είχε παραδεχθεί ότι υπάρχει συνταγματικό κώλυμα) και ηττοπάθειες τύπου Πατουλίδου (η οποία χαρακτήρισε την 5η θέση επισφαλή σαν να λέει «θα τις χάσουμε που θα τις χάσουμε τις εκλογές, εγώ θέλω την καρέκλα»);
Για ένα κόμμα που δεν έχει τίποτα καινούριο να πει πέρα από το γνωστό του ΌΧΙ σε όλα;
Για ένα κόμμα που επιστρατεύει βιντεάκια που θυμίζουν προπολεμική διαφήμιση βουβού κινηματογράφου;
Για ένα κόμμα που προσπαθεί να μαζέψει τους πικραμένους Αριστερούς που δεν έχουν ποιον να εμπιστευτούν;
Για ένα κόμμα που θα φτάσει να έχει όνομα με 40 γράμματα μέχρι να του κάτσει η καλή συμμαχία;
Για ένα κόμμα που έχει αρχηγό που τραγουδάει το «Μακεδονία Ελληνική» για να ξεσηκώσει τους πατριώτες του έθνους;
Για ένα κόμμα που μαζεύει ότι φτύνει η ΝΔ και θα είναι ευχαριστημένο με το να μπει μόνο και μόνο η Προεδράρα στη Βουλή;

Για ποια από αυτές τις μαλακίες να ενδιαφερθώ;
Για ποια παλαιωμένη γλώσσα περί δεξιάς και αριστεράς να ξυπνήσω από το όμορφό μου ύπνο;
Για ποιες ψευτοαριστερές επαναστάσεις να υψώσω το ανάστημά μου;
Για ποιους ψευτοδεξιούς να κουβεντιάσω;

Δεν θέλω ταμπέλες.
Ο κόσμος δεν χρειάζεται πλέον ταμπέλες.
Χρειάζεται προσωπική ενεργοποίηση και εγρήγορση σε νέα πλαίσια και με νέες πρωτοβουλίες.
Θα έρθει η ώρα. Σε λίγα χρόνια. Αλλά γιατί να είμαστε πάντα πίσω 10 χρόνια από τις υπόλοιπες χώρες;
Μέχρι να ξυπνήσουμε σε αυτή την κωλοχώρα, οι εκλογές θα είναι πάντα – ΝΑΙ ΡΕ ΠΟΛΙΤΑΡΑ ΜΟΥ ΕΣΥ – η μέρα σου.
Η ΔΙΚΗ ΣΟΥ ΜΕΡΑ.
Παράγγειλέ μου δυο πίτα απ’ όλα κι έρχομαι.

8 Responses to Ήρθε η μέρα σου πολιταρά μου

  1. Ο/Η if.. igeneia λέει:

    Κάτι πρέπει να ψηφίσεις..

  2. Ο/Η holidaysinthesun λέει:

    προσφατη ανακαλυψη! check it out http://www.aske.gr
    καλε αυτος της επιτροπης του κομματος εχει ιδιο επιθετο με μενα!και δε με λενε και παπαδοπουλου…λες να ναι κανενας θειος?αμα ειναι παει εγω αυτον ψηφισα!

  3. Ο/Η martina λέει:

    Μα αγαπητέ μου Νεόφυτε, ποιός έχει χρόνο για «προσωπική ενεργοποίηση και εγρήγορση»?
    ..ενώ μιά φορά στα 4 χρόνια συμφέρει…ασκείς περήφανα το εκλογικό σου δικαίωμα για 1 μέρα και αγνοείς επιδεικτικά τις υποχρεώσεις σου τις υπόλοιπες 1459 μέρες…!!

  4. Ο/Η stixakias λέει:

    Εγώ πάντως σήμερα το πρωί «ενεργοποιήθηκα» δις.

    Και στα σοβαρά τώρα…

    Εσύ καλά τα λες, αλλά εγώ θα επιμείνω πως με αυτές τις κοινωνικές δομές, το πιο ισχυρό όπλο μας είναι η ψήφος -δυστυχώς-.

    Οι αγώνες, οι πορείες οι διαδηλώσεις, φυσικά και φέρνουν αποτέλεσμα, αλλά ο λόγος για τον οποίο το φέρνουν, είναι ένας.

    Το πολιτικό κόστος.

    Και πως το ερμηνεύουν αυτό τα κόματα; Σα χαμένες ψήφους -υποθέτω εγώ-. Πάλι στην ψήφο γυρίζουμε λοιπόν.

    Συμφωνώ με την ενεργοποίηση των πολιτών, συμφωνώ με την εγρήγορση και κυρίως με τις νέες πρωτοβουλίες.

    Το θέμα είναι ποιος θα τις πάρει.

    Και το άλλο θέμα το μείζον είναι αφού τις πάρει τι θα τις κάνει.

    Γιατί αν τις εξαργυρώσει, ως είθισται, την κάτσαμε -πάλι- για τα καλά όμως αυτή τη φορά.

    Την καλημέρα μου

  5. Ο/Η Rigelian λέει:

    ε, να κατεβούνε τα τανκς τότε…

    Προσοχή: Σωστά αυτά που λες, αρκεί να μην απαξιώνουμε την πολιτική: πρέπει να μας ενδιαφέρει, είμαστε ενεργοί πολίτες όχι ηλίθιοι «ιδιώτες» σαν τη Λίζα…

  6. Ο/Η Milena Pek. λέει:

    Νεοφυτε,
    Οταν ψήφισα για πρώτη φορά, ήμουν από εκείνους τους έφηβους που ψηφίζουν έτσι απλά το κόμμα που ψήφιζαν από πάντα οι γονείς τους. Τότε ήταν η μέρα μου! Ενιωθα πως το να ψηφίζει κανείς είναι πολύ σημαντικό! Υστερα είπα να κάνω την επανάστασή μου και ψήφισα κάτι εντελώς άσχετο με οτιδήποτε θα ήθελαν να ψηφίσω. Απλά από αντίδραση. Τότε κι αν ήταν η μέρα μου! Υστερα άρχισα να βλέπω καθαρά. Ολα τα κόμματα στα μάτια μου έμοιαζαν/ήταν ίδια. Αηδιαστικά ίδια. Τότε το είδα εντελώς ψυχρά και έκανα την… εγωιστική επανάστασή μου. Ψήφισα κάτι που (πίστευα πως) με συνέφερε προσωπικά. Δεν ήταν η μέρα μου, αλλά ούτε και η τετραετία μου. Ούτε αυτό κατάφερε να εκλεγεί, αλλά ούτε κι εγώ ένιωσα περήφανη για την πράξη μου. Σε αυτές τις εκλογές πραγματικά απορώ πώς μπορεί κάποιος να το δει σαν «τη μέρα του»… Προσωπικά, πραγματικά δεν ξέρω τί να ψηφίσω. Πώς να αντιδράσω σε αυτό που με πνίγει. Πώς να δηλώσω ότι κανείς τους δεν μου γεμίζει το μάτι; Δεν θέλω να ψηφίσω κανέναν γιατί δεν θέλω κανένας πολιτικός να νιώσει στις 16 Σεπτεμβρίου ότι είναι «η μέρα του»!
    Ψηφίζω Eurobasket!

  7. Ο/Η martina λέει:

    Επειδή η πολυπόθητη μέρα των εκλογών πλησιάζει , η μέρα που όλοι περιμένουμε ώστε να δείξουμε πόσο πολιτικά όντα είμαστε εν αντιθέσει με τις υπόλοιπες μέρες που αποδεικνύουμε περίτρανα το πόσο πολιτικά ζώα είμαστε, αυτή , βρε, που θα αλλάξει επιτέλους τα πολιτικά πράγματα της καθημερινότητάς μας ..αποφάσισα πως ήγικεν η ώρα να καταθέσω την βαρυσήμαντη άποψή μου σκεπτόμενη εντελώς εγωιστικά ώστε να μην κατηγορηθώ αργότερα ως μιμούμενη την τακτική της ..πάπιας…

    και για να μην παρερμηνευτούν αυτά που γράφω, όντας σε κατάσταση παροξυσμού, να δηλώσω εκ των προτέρων πως θεωρητικά , θεωρητικά υμίν λέγω αμήν, δεν είμαι εναντίον των εκλογών…εκεί που είμαι ενάντια είναι στην αναποτελεσματικότητα που τις χαρακτηρίζει αφού οι άμεσα εμπλεκόμενοι επιμένουν να εθελοτυφλούν θεωρώντας αυτές ως πανάκεια και μέγιστο δείγμα ενός άκρως και κατ όνομα δημοκρατικού πολιτεύματος ενώ επί της ουσίας δυναμιτίζουν ασύστολα και άνευ τσίπας τον θεσμό με τις καθημερινές τους φασιστικές πράξεις..

    Δεν είναι που φοβάμαι τους πολιτικούς.. αυτούς τους ξέρω…. δεν είναι παρά μια ισχνή μειοψηφία μπροστά στην αγέλη των εκατομμυρίων που αναμένουν ακόμα τον Μεσσία – καθότι χριστιανικώς γαλουχημένοι και εντός της ευρύτερης φιλοσοφίας τους- τον οποίον αν ποτέ εμφανιστεί θα κατασπαράξουν λυσσαλέα γιατί θα έχει το θράσος να τους επιδείξει τον φαρισαϊσμό τους.

    Αντιθέτως και σουρεαλιστικά σκεπτόμενη και μοναχικά αυνανιζόμενη θα ήθελα να προχωρήσω σε μια καινοτομία και να ψηφίσω ..πολίτες…Γίνεται?
    Πολίτες που θα βγουν ευθαρσώς και θα δεσμευτούν πως την επόμενη καθημερινή τους κίνηση θα την σκεφτούν πολύ σοβαρά πριν την κάνουν πράξη…σκεπτόμενοι όχι τον εαυτούλη τους και την μεσοπρόθεσμη καλοπέρασή τους αλλά τον διπλανό τους που ίσως και να θίγεται άμεσα…

    Επιμένω ξεροκέφαλα, ανεύθυνα και αδικαιολόγητα σε μια αλλαγή εκ των έσω…γιατί αν θέλεις να δεις την αλλαγή πρέπει να ταυτιστείς με αυτήν…

    Μπορείς?

  8. Ο/Η neofitos λέει:

    #if..igeneia: εννοείται ότι θα ψηφίσω. πιστεύω στην ψήφο αλλά όχι μόνο στην ψήφο.

    #holidaysinthesun: δεν έχεις διάβασμα εσύ και surfαρεις στο internet;

    #stixakias: δυστυχώς έχεις δίκιο αν και διατηρώ τις ελπίδες μου. όπως είπα και παραπάνω πιστεύω στην ψήφο μου αλλά…

    #Rigelian: τουναντίον. αποθεώνω την πολιτική αλλά όπως την σκέφτομαι εγώ.

    #Milena Pek: ο κάθε άνθρωπος το βλέπει διαφορετικά. Δεν θέλω να ξυπνήσω κανέναν από τον ύπνο του γιατί προφανώς δεν μπορώ από τη θέση στην οποία βρίσκομαι. Το θέμα είναι να κάτσει ο καθένας να σκεφτεί πόσο σημαντική είναι η ψήφος του μια φορά τα 4 χρόνια και πόσο σημαντική είναι η απραξία του τον υπόλοιπο καιρό.

    #martina: lol σωστό το πρώτο. συμφωνώ με την αναποτελεσματικότητα, κάτσε να διαβάσω και παρακάτω. α οκ. εγώ πιστεύω ότι μπορώ και μπορείς αλλά εμείς οι δυο πιο εύκολα θα ανακαλύψουμε την χαμένη ατλαντίδα παρά θα αλλάξουμε το τι θεωρεί ο καθένας ότι είναι πολιτική.

Σχολιάστε

